Centar za kulturu i turizam Mladenovac predstavio se prvi put na Sajmu turizma u Beogradu 2018. Sjajan proizvod je turistička ruta “Od despota do kralja” sa istorijskom podlogom.

U Beogradu od 22. – 25. februar 2018. godine održan 40. Međunarodni sajam turizma na kojem se posetiocima po prvi put samostalno predstavio i Centar za kulturu i turizam Mladenovac

Izuzetno posećen i kvalitetan 40. Međunarodni sajam turizma koji je od 22. do 25 februara održan u Beogradu okupio je rekordan broj izlagača iz zemlje i inosstranstva. Više od 1.200 izlagača iz 55 država, privuklo je gotovo 80.000 posetilaca na ovogodišnju sajamsku manifestaciju. Podignuti su standardi i očekivanja, ali uz puno argumenata za optimizam da je pred nama godina novih proboja i uspeha turističke privrede.

U eminentnom okruženju domaćih i svetskih izlagača prvi put se samostalno predstavio Centar za kulturu i turizam Mladenovac, pa su tako posetioci tokom četiri dana bili u prilici da na izuzetno posećenom štandu dobiju kompletne informacije o turističkim potencijalima Gradske opštine Mladenovac i izuzetnim kulturnim i drugim manifestacijama koje bi trebalo da postanu motori turističkog razvoja opštine i magnet za turiste iz zemlje i inostranstva.

Od despota do kralja – turistička ruta koja je privukla pažnju posetilaca

Posebnu pažnju privukla je novoformirana turistička ruta “OD DESPOTA DO KRALJA” pri čemu velika zainteresovanost posetilaca za turistički obilazak rute i uspostavljeni kontakti sa turoperaterima iz zemlje i inostranstva na najbolji način potvrđuju kvalitet i atraktivnost pilot projekta Centra za kulturu i turizam Mladenovac i turističkih organizacija Aranđelovca i Topole – da u jedinstvenoj ruti povežu i turistima omoguće obilazak značajnih spomenika srpske istorije iz perioda od XV do XX veka povezanih sa najpoznatijim srpskim srednjovekovnim vladarima i dinastijama Obrenović i Karađorđević.

Uz izuzetne pohvale Centru za kulturu i turizam i opštinama Mladenovac, Aranđelovac i Topola – za ideju i osmišljeno atraktivno turističko putovanje na kojem će gosti iz zemlje i inostranstva moći da upoznaju istoriju, tradiciju, kulturno nasleđe, ali i lepotu, šarm i gostoljubivost Šumadije, Beograda i Srbije, na našu veliku radost dominiralo je sasvim konkretno interesovanje posetilaca sajma i zainteresovanih turoperatera, turističkih organizacija, vodiča i drugih, za konkretnu ponudu, cene, termine rute… Uspostavljeni su brojni kontakti.

Predsednik opštine Mladenovac

Sport
Goran Spasojević

Uspešna prezentacija turističkih potencijala Mladenovca

Četiri uspešna sajamska dana Centar za kulturu i turizam Mladenovac maksimalno je iskoristio da brojnim posetiocima našeg štanda publikacijama, razgovorima, video prezentacijama, približi i predstavi sve turističke potencijale Mladenovca, od ponude Banje Selters i Instituta za rehabilitaciju (koji su inače i samostalno nastupili na sajmu) do brojnih dobrih primera privatne inicijative koji podižu kvalitet i upotpunjuju turističku ponudu Mladenovca. Tako su mogli da se upoznaju sa atraktivnom ponudom Etno sela Amerić, takođe i Etno restorana i seoskog domaćinstva Koliba u Jagnjilu, ponudom i smeštajnim kapacitetima koje nudi Motel Jezero na obali Markovačkog jezera (u neposrednoj blizini zaseoka Crkvine gde se u porti Crkve Svetog Ilije Proroka nalazi raritetan kameni obelisk/ spomenik podignut na mestu smrti Despota Stefana Lazarevića, uz manastir Pavlovac ključna destinacija turističke rute Od Despota do Kralja na području Mladenovca), takođe sa odličnim primerom poboljšanja turističke ponude u sportsko-rekreativnom segmentu kroz predstavljanje sadržaja koje nudi Sportski centar Mi i Mi u urbanom jezgru Mladenovca, ili recimo ponudu kuće za smeštaj i odmor Selters Sun Mladenovac čiji su se vlasnici jednoj porodici koja je posetila naš štand kao nagradu
dodelili boravak u svom objektu tokom turističke sezone.

Činjenicu da je Mladenovac poznat po kvalitetnoj gastronomskoj ponudi predočili smo svakom od posetilaca našeg štanda podsetivši ih na brojne ugostiteljske restorane i kao posebnu atrakciju ponudili izvrsno osmišlljenu prezentaciju i degustaciju proizvoda četiri vrhunska proizvođača hrane i pića sa područja mladenovačke opštine.

U dogovoru sa Mlekarom Granice, Makovicom AD, Preduzećem Bibli i Vinarijom Pantić, na štandu Centra za kulturu i turizam Mladenovac predstavljen je gastronomski kutak vrhunskih proizvoda ovih proizvođača. To je bio pun pogodak i dodatni magnet za posetioce. Uz degustaciju „Bibli čvaraka“ i kačkavalja „Graničar“, širokog asortimana specijalnih vrsta hleba Makovice AD i štapića „Griksi“, uz jogurt „Granice“ i druge prepoznatljive proizvode ove mlekare, uz širok asortiman i degustaciju vina Vinarije Pantić i nostalgično podsećanje mnogih koji su se sa nama družili tokom sajamskih dana – da dobar gastronomski užitak predstavlja i zalogaj hleba i masti sa čuvenom crvenom alevom – doneli smo posebnu dozu šarma i intimne porodične atmosfere na sajam učinivši da turistička promocija Mladenovca bude izuzetno zanimljiva. Promotivni materijali su prosto planuli, a druženje sa posetiocima sajma i kolegama izlagačima sa brojnih štandova konstantno, srdačno i poslovno veoma uspešno.

Poslednjeg dana Medjunarodnog sajma turizma u Beogradu štand Centra za kulturu i turizam Mladenovac posetio je i predsednik Gradske opštine Mladenovac Vladan Glišić sa saradnicima. Uverio se na licu mesta u kvalitet prezentacije turističkih potencijala i turističke ponude Mladenovca, potvrdivši to i u izjavama koje je dao predstavnicima medija. Potom je usledila i prezentacija turističkih potencijala Gradske opštine Mladenovac na jednoj od sajamskih bina uz prigodan kulturno-umetnički program.

Snažan podsticaj za razvoj turističke privrede

Brojni su i pozitivni utisci koje nosimo sa ove velike sajamske manifestacije. Možda ključni leži u činjenica da je interesovanje za turističku rutu “OD DESPOTA DO KRALJA“, kako domaćih posetilaca sajma, tako i gostiju iz dijaspore, susednih i drugih država, prevazišlo i najoptimističnija očekivanja. Ogromno interesovanje najbolja je potvrda da je ova jedinstvena turistička ruta (osmišljena i formirana i uz podršku turističkih organizacija Beograda i Srbije) primer kako se na kvalitetan način mogu koristiti prednosti Beograda kao najrazvijenije turističke regije (sada već evropski i svetski prepoznatljivog turističkog dragulja) ali i pozicija Mladenovca (gradske opštine u podnožju Kosmaja, sa dve banje i brojnim drugim turističkim potencijalima) koja se graniči sa takođe veoma atraktivnim turističkim destinacijama na liniji Arenđelovac – Topola – Centralni deo Šumadije. Povezivanjem i korišćenjem prednosti različitih razvijenih turističkih proizvoda, postojećih smeštajnih i drugih turističkih kapaciteta van područja lokalne samouprave, rastu mogućnosti za povećanje zainteresovanosti domaćih i stranih turista za posetu i destinacijama na području Mladenovca, koje su povezane ovom rutom. Mladenovac ovim projektom postaje dodatno turistički prepoznatljiv, pozicionira se u turističkoj ponudi i dobija na vremenu da rešava probleme i uska grla u razvoju turizma.

Mladenovac je uspešnim predstavljanjem na sajmu dobio snažan podsticaj, vetar u leđa za pretvaranje turističkih potencijala u ubrzani razvoj turističke privrede i podstrek da se još više cene vlastite turističke vrednosti uz kreativnost i predan rad u oblasti turizma.

Ostavite komentar